У ПФУ розповіли про перехід на електронні трудові книжки

В Україні набув чинності закон про електронні трудові книжки. Перехід на електронні трудові відбуватиметься протягом 5 років, а після українцям не знадобиться паперовий аналог документа. Чи можна ще користуватися паперовими трудовими і як буде проходити перехід, розповів голова правління Пенсійного фонду України Євген Капінус на телеканалі "Україна 24".

Євген Капінус заявив, що Пенсійний фонд почав формувати Реєстр ще з 2000 року, а з 2004 року він наповнюється інформацією. Він зазначив, що на даний момент система працює, а коли йдеться про наповнення інформації з паперових трудових книжок мається на увазі дані, які не були внесені до 2004 року, а також додаткова інформація, яка є після 2004 року. Для цього законом було передбачено 5 років. У цей період роботодавцю або ж застрахованій особі потрібно буде подати скан-копію своєї трудової книжки в ПФУ. Для цього необов'язково звертатися особисто, все можна зробити через портал ПФУ в онлайн-режимі.

Після внесення даних співробітниками ПФУ системою зможуть користуватися як працівник, так і роботодавець. І надалі можна відмовитися від паперових аналогів. Але в той же час протягом свою силу не втрачає паперова трудова книга. За бажанням працівника роботодавець зобов'язаний паралельно заповнювати і паперовий документ.

Євген Капінус зазначив, що якщо людина раптом втратила трудову книжку, то можна подати й інші документи, наприклад, довідку з роботи, інші підтверджуючі документи. Вони також будуть оцифровані і внесені до реєстру.

Раніше портал Hyser повідомляв, що українським пенсіонерам підказали, як збільшити свої виплати.

Також наш портал інформував, що працюючих українців хочуть змусити самостійно накопичувати на пенсії.

Нагадаємо, що у Пенсійному фонді підказали важливу інструкцію щодо підтвердження трудового стажу.