За статистикою, кияни щомісячно витрачають на міський транспорт більше, ніж, наприклад, жителі Варшави, Будапешта чи Праги. А все тому, що вартість проїзду в громадському транспорті залежить не стільки від фактичних витрат на перевезення, скільки є питанням політичного характеру. Бо бували уже раніше випадки, коли бензин дорожчав на 20%, а вартість проїзду чомусь дорожчала на 50%. Чергова заява про підвищення тарифів від КМДА вразила кожного.

Так, 16 листопада КМДА повідомила про плани суттєво підвищити проїзд у громадському транспорті столиці. І це при тому, що бюджет Києва дозволяє утримувати тарифи на тому рівні, який є зараз.

Отже, в планах влади Києва підняти вартість одноразового проїзду у комунальному транспорті (метрополітені, трамваї, тролейбусі, автобусі) до 20 гривень.

Мер Києва Віталій Кличко заявив, що здорожчання проїзду у громадському транспорті столиці України зумовлене зростанням цін на електроенергію та паливо. Також, заявив Кличко в ефірі телеканалу "Прямий", потрібно платити заробітну плату транспортникам, ремонтувати та обслуговувати рухомий склад та купувати новий громадський транспорт.

За його словами, забезпечення доступного і стабільного громадського транспорту вартує столичному бюджету понад чотири мільярди гривень, адже втричі за 2021 рік піднялася собівартість електроенергії.

Нові тарифи заплановано запровадити з початку нового 2022 року.

Отже, якщо нові тарифи пройдуть громадські слухання, то вже з 1 січня проїзд у Києві буде коштувати від 12 до 20 гривень.

Найдешевше платитимуть мешканці столиці за наявності "Картки киянина" - це для тих, хто не має пільги на безкоштовний проїзд.

Для пасажирів, які користуються проїзними квитками, ціна однієї поїздки становитиме 14 гривень 20 копійок. Не вилучаються з обігу і проїзні квитки, що використовуються з моменту активації: на 24 години, 48 та 72 години.

Для власників Kyiv Smart Card вартість складатиме від 15 до 20 гривень залежно від кількості куплених поїздок: 15 гривень – при купівлі 50 поїздок і 20 гривень – при купівлі 1-9 поїздок.

І найдорожче за проїзд платитимуть ті, хто не є мешканцями столиці.

До слова, з 1 листопада у Києві встановлене обмеження на користування комунальним транспортом. Їздити ним зможуть виключно люди, які вакциновані або мають свіжий ПЛР-тест або антиген.

Раніше Hyser писав про те, що невакцинованих українців з листопада відсторонять від роботи без збереження заробітної плати та страхового стажу.

Також Hyser повідомляв, що українцям з "червоних" зон роздадуть по тисячі гривень на комуналку.

Нагадаємо, що МОЗ оновило карантинні зони з 1 листопада.