Блогер відшукав у гаражі забутий "горбатий Запорожець" і перевірив його якості через 20 років простою

У 60-х роках радянському уряду треба було надати громадянам комерційний автомобіль, який буде займати бюджетну нішу. Через довгий час дослідження західного ринку, підсумком досліджень став ЗАЗ-965 "Запорожець". Youtube-блогер з каналу "Іван Зенкевич PRO автомобілі розповів про те, як він знайшов "горбатого" і про особливості цієї машини.

Прийнято вважати, що" Запорожець", як і багато інших автомобілів був просто "злизаний " радянськими інженерами з західних аналогів, що, на ділі, не правда, тому що незважаючи на в цілому схожі з Fiat формами кузова, автомобілі відчутно відрізняються між собою навіть по дизайну. Більш того, багато технологій, що використовувалися в західному автомобілебудуванні інженери "Москвича", де і розроблялася модель до того, як була відправлена на ЗАЗ, що називався тоді "Комунаром", були істотно доопрацьовані.

Наприклад, у фастбеку Fiat, який прийнято вважати оригіналом "Запорожця", використовувалися поперечні ресори і міст, а в ЗАЗ — передня підвіска на подвійних поздовжніх важелях з двома поперечними торсіонами, які виконували роль пружних елементів. Конструкція підвіски радянської машини на порядок компактніше, завдяки чому місця в "Запорожці", враховуючи його габарити, насправді чимало.

Блогеру вдалося знайти один "Запорожець" в гаражі свого товариша, де машина простояла на місці 20 років. При цьому, як зазначає господар автомобіля, цілком ймовірно, що "горбатий" і у минулого власника стояв на місці не один рік. Зовні машина, звичайно, не в кращому стані: ЛФП і навіть шпаклівка в багатьох місця сильно пошкоджена.

Знайдений "Запорожець" — пізня модель, випущена в кінці 1960-х. Крім того, це модель, адаптована під потреби інвалідів: під рульовим колесом розташовувалися спеціальні важелі, проте власники машини, ще, мабуть, в 70-х роках переобладнали "інвалідку " і додали деякі педалі самостійно, за рахунок чого виглядає все досить кустарно.

Перш ніж заводити автомобіль, було вирішено його спочатку витягнути на вулицю. На щастя, неймовірно низька вага автомобіля дозволяє двом чоловікам переміщати автомобіль в просторі як їм завгодно. Після того, як "Запорожець" потрапив під промені сонця, його обстежили і з'ясували, що в підкапотному просторі, незважаючи на 20-річний простій, залишилася мастило. У бак машини залили 92-й бензин, і ЗАЗ-965 хоч і не з першого разу, але вдалося завести.

Серед їздових якостей "Запорожця" можна відзначити, що комбінація з малої ваги, особливостей конструкції і дуже високого для легкового автомобіля кліренсу — 175 і 200 мм на передній і задній частині відповідно, давала ЗАЗ-965 прохідність, яка здатна була конкурувати зі справжніми позашляховиками.

До цього інформаційний портал "Hyser" повідомляв, що в українському уряді мають намір серйозно посилити покарання за порушення автолюбителями "популярних" правил дорожнього руху.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що у мережі показали цікавий і рідкісний радянський автомобіль" Іскра", який знайомий величезній кількості глядачів по фільму"Кавказька полонянка".

Також "Hyser" писав, що у мережі показали унікальний прототип ЗАЗ-1102" Таврія", який з'явився ще в 70-х роках, проте протягом довгого часу не ставав на конвеєр.